Home Δράση Κοινοβουλευτική Δράση

Κοινοβουλευτική Δράση
«Επανεξέταση της επιβολής ΦΠΑ 23% στα φροντιστήρια», 3 Αυγούστου 2015 PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 03 Αύγουστος 2015 00:00

 

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 04 Αύγουστος 2015 06:04
Περισσότερα...
 
«Καθυστέρηση καταβολής αποζημιώσεων ΕΛΓΑ στους αγρότες στο Ν. Ξάνθης», 3 Αυγούστου 2015 PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 03 Αύγουστος 2015 00:00

 

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 04 Αύγουστος 2015 06:49
Περισσότερα...
 
«Έλλειψη οδηγού ασθενοφόρου στο Κέντρο Υγείας Εχίνου», 3 Aυγούστου 2015 PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 03 Αύγουστος 2015 00:00

 




ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ

Τον  Υπουργό Υγείας
κ. Παναγιώτη Κουρουπλή


Ο Δήμος Μύκης Νομού Ξάνθης είναι ένας ορεινός Δήμος που διαθέτει 60 οικισμούς, αριθμεί 15.540 μόνιμους κατοίκους και εκτείνεται σε επιφάνεια 620.000 στρεμμάτων.


Στο Δήμο Μύκης λειτουργεί ένα από τα πιο υποδειγματικά Κέντρα Υγείας (αυτό του Εχίνου) το οποίο λειτουργεί σωστά παρ’ όλες τις δυσκολίες που δημιούργησε η οικονομική κρίση. Το Κέντρο Υγείας Εχίνου επιπλέον έχει και λειτουργεί υπό την ευθύνη του και Αγροτικά Περιφερειακά Ιατρεία –Εξεταστήρια στον Δήμο Μύκης , απέχει δε από το Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης 30 χλμ ορεινού και επικίνδυνου οδικού δικτύου.


Το τελευταίο διάστημα και ειδικότερα στους καλοκαιρινούς μήνες που διανύουμε, όπου οι ανάγκες είναι αυξημένες εξαιτίας της συσσώρευσης μεγάλου αριθμού ατόμων λόγω του καλοκαιριού και της επιστροφής των κατοίκων που εργάζονται σε χώρες του εξωτερικού λόγω των διακοπών  παρατηρούνται κενά σε βάρδιες αναφορικά με τους οδηγούς του ασθενοφόρου του Κέντρου Υγείας Εχίνου, με αποτέλεσμα την πλημμελή αντιμετώπιση περιστατικών που χρήζουν άμεσης και επείγουσας μεταφοράς από τους ορεινούς οικισμούς του Δήμου Μύκης προς το Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης.»

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Σε τι ενέργεις θα προβεί προκειμένου να καλυφθούν οι κενές θέσεις οδηγών ασθενοφόρων που παρατηρούνται στο Κέντρο Υγείας Εχίνου έτσι ώστε να μη θρηνήσουμε θύματα λόγω της αδυναμίας μεταφοράς ασθενών στο Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης;


Ο ερωτών Βουλευτής
Αλέξανδρος Κοντός




Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 04 Αύγουστος 2015 06:52
 
«Προβλήματα στις ελληνικές επιχειρήσεις εξαιτίας των capital controls», 29 Ιουλίου 2015 PDF Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 29 Ιούλιος 2015 00:00

 

 




ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ 
1) Υπουργό Οικονομικών κ. Ε. Τσακαλώτο
2) Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γ. Σταθάκη

Η λειτουργία του τραπεζικού συστήματος και η επιβολή των capital controls από την Κυβέρνηση το τελευταίο διάστημα έχει προκαλέσει ασφυξία σε πολλές Ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες με οριστική διακοπή της λειτουργίας τους ή μεταφοράς τους σε γειτονικές χώρες.
Οι εισαγωγικές επιχειρήσεις , είτε πρώτων υλών, είτε τελικών προϊόντων και υπηρεσιών αδυνατούν να εξοφλήσουν τους προμηθευτές τους στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να εισάγουν τις αναγκαίες ποσότητες για τη συνέχιση της παραγωγικής τους δραστηριότητας.  Ενδεικτικό είναι ότι οι αιτήσεις Ελληνικών επιχειρήσεων για αποστολές εμβασμάτων στο εξωτερικό που αφορούν πληρωμές πρώτων υλών και εμπορευμάτων ξεπερνούν τις 6.000 ενώ πάνω από 4.500 containers είναι μπλοκαρισμένα στα τελωνεία. Οι Ελληνικές εξαγωγές αντιμετωπίζουν επίσης τεράστια προβλήματα λόγω της τραπεζικής αργίας, εξαιτίας της οποίας και οι επιχειρηματικές συναλλαγές, που αγγίζουν τα 6 δις ευρώ και αφορούν κυρίως διακίνηση επιταγών και συναλλαγματικών από πληρωμή δανείων κ.λ.π., έχουν παγώσει.
Παράλληλα, λόγω της έλλειψης ρευστότητας των πολιτών, η αγοραστική κίνηση έχει υποστεί καθίζηση, με αποτέλεσμα οι έμποροι και οι επαγγελματίες να οδηγούνται σε απόγνωση και να μην μπορούν να καλύψουν ούτε τις στοιχειώδεις υποχρεώσεις τους.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η βύθιση της πραγματικής οικονομίας, η αύξηση της ανεργίας και η δημιουργία ελλειμμάτων, τα οποία για να καλυφθούν είναι βέβαιο ότι θα επιφέρουν επιπρόσθετα δυσμενή μέτρα στην κοινωνία.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1)  Πότε θα αρθούν οι περιοριστικοί όροι που επιβλήθηκαν με τα capital controls, που ήταν αποτέλεσμα του καταστροφικού για την κοινωνία και την οικονομία δημοψηφίσματος που προκήρυξε η Κυβέρνηση;
2)  Ποια μέτρα θα ληφθούν για την ενίσχυση κυρίως των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που πλήττονται από την παρατεταμένη αβεβαιότητα που προκαλεί η κυβερνητική πολιτική;
3)  Σε τι ενέργειες θα προβείτε για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των κόκκινων επιχειρηματικών δανείων που αφορά το μεγαλύτερο ποσοστό των ελληνικών επιχειρήσεων;


Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 30 Ιούλιος 2015 10:19
 
«Μέτρα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας μέσω της απλούστευσης των διαδικασιών αδειοδότησης και της συνακόλουθης μείωσης διοικητικών βαρών» ,28 Μαΐου 2015 PDF Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 28 Μάιος 2015 00:00

 


Ερώτηση

Προς τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κ. Νίκο Βούτση και τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κ. Γιώργο Κατρούγκαλο

 

 

Η απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών για την ίδρυση και λειτουργία των επιχειρήσεων και η συνακόλουθη μείωση των διοικητικών βαρών είναι προαπαιτούμενα τόσο για την ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας όσο και για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των πόρων της διοίκησης, προς όφελος της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας εν γένει.

Το ελληνικό σύστημα αδειοδοτήσεων στηρίζεται πολλές φορές σε ένα πλέγμα απαιτήσεων υπερβολικής πολυπλοκότητας, με την απαίτηση υποβολής από τον πολίτη μεγάλου πλήθους δικαιολογητικών στις αδειοδοτούσες αρχές ήδη κατά το πρώτο στάδιο της έναρξης ή/και επέκτασης κάποιας επαγγελματικής δραστηριότητας, γεγονός που συνιστά εν τέλει ανασταλτικό παράγοντα για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας. Για το λόγο αυτό, όπως επισημαίνουν διαχρονικά και διεθνείς οικονομικοί οργανισμοί, θεωρείται αναγκαίος ο σχεδιασμός ενός πιο ισορροπημένου και αποτελεσματικού συστήματος εποπτείας, κύριο χαρακτηριστικό του οποίου θα είναι η ορθολογική χρήση των κατάλληλων προγενέστερων (ex ante) ελέγχων/αδειοδοτήσεων, όπου αυτοί κρίνονται αναγκαίοι, και η επιβεβλημένη χρήση μεταγενέστερων (ex post) ελέγχων, σε αναλογία πάντοτε με την ένταση, τα χαρακτηριστικά και τις επιμέρους ιδιαιτερότητες κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Στο πλαίσιο του αναγκαίου εκσυγχρονισμού του συστήματος αδειοδοτήσεων προς την κατεύθυνση αυτή, οι προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες τόσο του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, όσο και του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ανέλαβαν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την απλούστευση και προτοτυποποίηση των διοικητικών διαδικασιών ίδρυσης και λειτουργίας επιχειρήσεων.

Ειδικότερα, το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με τους καθ’ ύλην αρμόδιους φορείς, προχώρησε τα δύο τελευταία χρόνια σε μία ρηξικέλευθη για τα ελληνικά δεδομένα αναθεώρηση του συστήματος αδειοδοτήσεων, κύριο προαπαιτούμενο της οποίας είναι η ιεράρχηση των διοικητικών διαδικασιών σε χαμηλής, μέσης και υψηλής επικινδυνότητας. Αρχικός στόχος της δράσης αυτής ήταν η πλήρης κατάργηση των προηγούμενων αδειοδοτήσεων σε χαμηλού ρίσκου και μικρής συνάθροισης κοινού επιχειρήσεις/εγκαταστάσεις, καθώς και σε χαμηλού ρίσκου επαγγελματικές δραστηριότητες, και η αντικατάστασή τους από ένα σύστημα απλής γνωστοποίησης έναρξης δραστηριότητας ή επαγγέλματος στις καθ’ ύλην αρμόδιες αρχές, με παράλληλη παρακολούθηση της εφαρμογής της νομοθεσίας μέσω αποτελεσματικότερων και συχνότερων μεταγενέστερων (ex post) ελέγχων. Για τις επαγγελματικές δραστηριότητες μέσης και υψηλής επικινδυνότητας διατηρήθηκε, προσωρινά, το υπάρχον σύστημα αδειοδοτήσεων.

Στο πλαίσιο αυτό, με τις αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2/34824/27-12-2013 και ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2/34825/27-12-2013 Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εσωτερικών, Υγείας, Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής και Οικονομικών (ΦΕΚ 3402Β΄/31-12-2013 και 3403Β΄/31-12-2013 αντίστοιχα), καταργήθηκε το σύστημα χορήγησης προηγούμενης διοικητικής άδειας σε Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών Κατηγορίας ΙΙΙ της Υγειονομικής Διάταξης (πλην των υπεραγορών τροφίμων), καθώς και σε Καταστήματα Παροχής Υπηρεσιών Υγειονομικού ενδιαφέροντος, και αντικαταστάθηκε από (α) ένα σύστημα γνωστοποίησης του αιτούντος στις αρμόδιες αρχές περί έναρξης λειτουργίας της επιχείρησής του, περί συμμόρφωσής του με τις οικείες διατάξεις και περί τήρησης του συνόλου των προϋποθέσεων λειτουργίας των εν λόγω επιχειρήσεων και (β) τη βελτιστοποίηση και εντατικοποίηση των ελέγχων, οι οποίοι κατά παράδοση έπονταν της αδειοδότησης. Στο ίδιο απλοποιημένο καθεστώς εντάχθηκαν, υπό όρους, και περιπτώσεις μεταβολών στη δραστηριοποίηση των εν λόγω επιχειρήσεων, λόγω (α) λειτουργίας της επιχείρησης από νέο πρόσωπο, (β) αποχώρησης ή αντικατάστασης του νομίμου εκπροσώπου της επιχείρησης, (γ) αλλαγής της νομικής μορφής της εταιρίας, (δ) αλλαγής επωνυμίας της, ή/και ( ε) προσθήκης σε αυτή νέας δραστηριότητας της ίδιας κατηγορίας. Οι προαναφερθείσες Αποφάσεις, μαζί με την υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2/33565 Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά στην ίδρυση και λειτουργία Γυμναστηρίων και Αθλητικών Σχολών (ΦΕΚ 3169Β΄/12-12-2013), αποτελούν τις πρώτες Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις κατάργησης προϋφιστάμενων συστημάτων προηγούμενης αδειοδότησης, εισαγωγής του νέου συστήματος γνωστοποίησης έναρξης άσκησης δραστηριότητας/επαγγέλματος, καθώς και εισαγωγής της έννοιας της προτυποποίησης διαδικασιών. Ο όρος «προτυποποίηση» αφορά στην κωδικοποίηση των προϋποθέσεων λειτουργίας κάθε είδους επιχείρησης, όπως αυτές προβλέπονται από τις οικείες διατάξεις, και την αποτύπωσή τους εντός του εντύπου της γνωστοποίησης με τρόπο απλό και οργανωμένο, έτσι ώστε (α) ο ενδιαφερόμενος να είναι σε θέση να κατανοήσει όλα τα βήματα και τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσει για την ορθή λειτουργία της επιχείρησής του (όπως αυτή προβλέπεται από τις οικείες διατάξεις) και (β) οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να διευκολύνονται κατά τη διενέργεια των σχετικών ελέγχων, διαθέτοντας έτοιμη λίστα με τις προϋποθέσεις λειτουργίας της επιχείρησης που ελέγχουν.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:

1. Ποιες δράσεις έχετε αναλάβει, ή προτίθεστε να αναλάβετε, για την επιτυχή και αποτελεσματική εφαρμογή των νέων απλουστευμένων και προτυποποιημένων διαδικασιών γνωστοποίησης αναφορικά με τις προαναφερόμενες επαγγελματικές δραστηριότητες, όπως αυτές προβλέπονται στις οικείες Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις;

2. Έχετε σχεδιάσει, ή προτίθεστε να σχεδιάσετε, μηχανισμό παρακολούθησης, ο οποίος θα λειτουργεί και σαν δείκτης αποδοτικότητας του νέου συστήματος (με τον εντοπισμό και τυχόν αστοχιών που χρήζουν αντιμετώπισης/βελτίωσης);

3. Έχετε αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα και επιτυχή εφαρμογή των επιμέρους δράσεων, σε σχέση με:

(i) το χρόνο διεκπεραίωσης των προαναφερθεισών διαδικασιών,

(ii) τη διενέργεια του απαιτούμενου αριθμού δειγματοληπτικών ελέγχων στα νεοϊδρυθέντα καταστήματα και την αύξηση των έκτακτων ελέγχων στις επιχειρήσεις που ήδη λειτουργούν με αδειοδότηση,

(iii) την αύξηση του βαθμού ικανοποίησης των πολιτών/ενδιαφερομένων και επιχειρήσεων που ασκούν τις εν λόγω δραστηριότητες, και

(iv) την αύξηση του βαθμού ικανοποίησης των καθ’ ύλην αρμοδίων υπηρεσιών από τη νέα τους αρμοδιότητα;

4. Ποιες δράσεις έχετε αναλάβει, ή προτίθεστε να αναλάβετε, για την εξέλιξη του συστήματος γνωστοποίησης και την επέκταση των δράσεων απλούστευσης και προτυποποίησης διοικητικών διαδικασιών σε νέες κατηγορίες επαγγελματικών δραστηριοτήτων, προκειμένου να μειωθούν έτι περαιτέρω τα διοικητικά βάρη και να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές:

α/α Ονοματεπώνυμο Εκλογική Περιφέρεια

1 Νίκη Κ. Κεραμέως Επικρατείας

2 Ιωάννης Ανδριανός Αργολίδος

3 Ιωάννης Αντωνιάδης Φλωρίνης

4 Άννα – Μισέλ Ασημακοπούλου Β’ Αθηνών

5 Ελευθέριος Αυγενάκης Ηρακλείου

6 Απόστολος Βεσυρόπουλος Ημαθίας

7 Κωνσταντίνος Βλάσης Αρκαδίας

8 Γεώργιος Βλάχος Αττικής

9 Σοφία Βούλτεψη Β’ Αθηνών

10 Γεώργιος Γεωργαντάς Κιλκίς

11 Γεράσιμος Γιακουμάτος Β’ Αθηνών

12 Βασίλειος Γιόγιακας Θεσπρωτίας

13 Στέφανος Γκίκας Κέρκυρας

14 Κωνσταντίνος Γκιουλέκας Α’ Θεσσαλονίκης

15 Χρίστος Δήμας Κορινθίας

16 Νικήτας Κακλαμάνης Α’ Αθηνών

17 Άννα Καραμανλή Β’ Αθηνών

18 Κωνσταντίνος Καραμανλής Σερρών

19 Θεόδωρος Καράογλου Β’ Θεσσαλονίκης

20 Γεώργιος Κασαπίδης Κοζάνης

21 Ανδρέας Κατσανιώτης Αχαΐας

22 Συμεών (Σίμος) Κεδίκογλου Εύβοιας

23 Χρήστος Κέλλας Λαρίσης

24 Όλγα Κεφαλογιάννη Α’ Αθηνών

25 Ιωάννης Κεφαλογιάννης Ρεθύμνης

26 Εμμανουήλ (Μάνος) Κόνσολας Δωδεκανήσου

27 Αλέξανδρος Κοντός Ξάνθης

28 Κωνσταντίνος Κουκοδήμος Πιερίας

29 Γεώργιος Κουμουτσάκος Β΄Αθηνών

30 Τιμολέων Κοψαχείλης Γρεβενών

31 Δημήτριος Κυριαζίδης Δράμας

32 Γεωργία Μαρτίνου Αττικής

33 Παναγιώτης (Νότης) Μηταράκης Χίου

34 Κυριάκος Μητσοτάκης Β’ Αθηνών

35 Ευάγγελος Μπασιάκος Βοιωτίας

36 Χρήστος Μπουκώρος Μαγνησίας

37 Βασίλειος Οικονόμου Επικρατείας

38 Νικόλαος Παναγιωτόπουλος Καβάλας

39 Ελένη Ράπτη Α’ Θεσσαλονίκης

40 Χρήστος Σταϊκούρας Φθιώτιδας

41 Δημήτριος Σταμάτης Επικρατείας

42 Κωνσταντίνος Τσιάρας Καρδίτσης

43 Θεόδωρος Φορτσάκης Επικρατείας

44 Κωνσταντίνος (Κωστής) Χατζηδάκης Β’ Αθηνών

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 29 Μάιος 2015 13:06
 
« ΈναρξηΠροηγούμενο12345678910ΕπόμενοΤέλος »

Σελίδα 1 από 19
November 2017
M T W T F S S
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3