Home Δράση Κοινοβουλευτική Δράση

Κοινοβουλευτική Δράση
«Επιδότηση εγκατάστασης αντιχαλαζικών δικτύων και αντιβρόχινης μεμβράνης για την προστασία της αγροτικής παραγωγής», 5 Μαΐου 2015 PDF Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 05 Μάιος 2015 00:00

 


 

Αθήνα, 05.05.2015

 

Προς: Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Θέμα: Επιδότηση εγκατάστασης αντιχαλαζικών δικτύων και αντιβρόχινης μεμβράνης για την προστασία της αγροτικής παραγωγής

 

Στις 10 Νοεμβρίου 2014 και απαντώντας (Α.Π. 346/10-11-2014) σε ερώτηση 27 βουλευτών (Α.Π. 3263/02-10-2014) το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σημείωσε πως στο πλαίσιο της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής κατέβαλε συγκεκριμένες προσπάθειες για την αύξηση της επιδότησης των μέσων ενεργητικής προστασίας (όπως επιδότηση εγκατάστασης αντιχαλαζικών διχτύων και αντιβρόχινης μεμβράνης) της αγροτικής παραγωγής.

Ειδικότερα, στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014 – 2020 (Μέτρο 5, Υπομέτρο 1) υπάρχει σαφής πρόβλεψη με τον τίτλο «επενδύσεις σε προληπτικές δράσεις που αποσκοπούν στη μείωση των συνεπειών πιθανών φυσικών καταστροφών, δυσμενών κλιματικών φαινομένων και καταστροφικών συμβάντων». Στο εν λόγω μέτρο αναφέρεται πως οι επιλέξιμες δαπάνες μπορούν υπό προϋποθέσεις να φτάσουν έως και το 100% του επιλέξιμου κόστους για αναγνωρισμένες ομάδες παραγωγών και 80% για μεμονωμένους αγρότες και με την ενωσιακή συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση να προβλέπεται στα 30 εκ. ευρώ. Το μέτρο αυτό αποτελεί σημαντική ενίσχυση των παραγωγών καθώς μέχρι σήμερα οι σχετικές επιδοτήσεις δεν ξεπερνούν το 75% και 60% αντίστοιχα και επομένως κρίνεται αναγκαία η άμεση υλοποίησή του.

Παράλληλα, προκειμένου να αντισταθμίζονται οι οικονομικές απώλειες γεωργών και κτηνοτρόφων από τις δυσμενείς κλιματικές αλλαγές εισήχθη για πρώτη φορά ένα ειδικό πιλοτικό μέτρο με προϋπολογισμό 10 εκ. ευρώ (που μπορεί να φτάσει ως τα 200 εκ. ευρώ). Το συγκεκριμένο μέτρο με την ονομασία «Διαχείριση κινδύνου» αποσκοπεί στην ασφάλιση, μεταξύ άλλων, της γεωργικής παραγωγής από δυσμενή κλιματικά φαινόμενα.

Σημειώνεται πως η αύξηση των ακραίων καιρικών φαινομένων (χαλάζι, έντονες βροχοπτώσεις, παγετός, ξηρασία κα) σε κρίσιμες για την παραγωγή χρονικές στιγμές, πλήττουν τους αγρότες και την οικονομία της περιφέρειας ενώ τα τελευταία χρόνια το κόστος παραγωγής για τους αγρότες έχει αυξηθεί σημαντικά με αποτέλεσμα μια καταστροφή της παραγωγής να εξουθενώνει οικονομικά τις αγροτικές οικογένειες.

Η αύξηση του αγροτικού κόστους παραγωγής σε συνδυασμό με τα όλο και συχνότερα ακραία καιρικά φαινόμενα και δεδομένης της υποχρεωτικής ασφάλισης στον ΕΛΓΑ, επιβάλλουν την επέκταση της επιδότησης των μέσων ενεργητικής προστασίας (αντιχαλαζικά δίχτυα, αντιβρόχινες μεμβράνες και αντιπαγετικοί ανεμιστήρες). Ωστόσο, η επέκταση της επιδότησης θα πρέπει να συνοδευτεί από μέριμνα στις τιμές για τις συγκεκριμένες υποδομές ώστε η αύξηση της να μην οδηγήσει σε αύξηση των τιμών από την πλευρά των εμπόρων.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

- Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση του Μέτρου 5 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020 σχετικά με την αύξηση του ποσοστού για την επιδότηση μέσων ενεργητικής προστασίας (αντιχαλαζικά δίχτυα και αντιβρόχινη μεμβράνη); Πότε προβλέπεται πως θα μπορέσουν να επωφεληθούν οι αγρότες από τις νέες προβλέψεις;

- Το πιλοτικό μέτρο με τίτλο «Διαχείριση κινδύνου» έχει τεθεί σε εφαρμογή;

- Καθώς στο πλαίσιο πάντα του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020 εξεταζόταν η δυνατότητα ενεργοποίησης πρόσθετων χρηματοδοτικών εργαλείων διαχείρισης κινδύνων (ταμείο αλληλοβοηθείας για την καταβολή αποζημιώσεων και εργαλείο σταθεροποίησης εισοδήματος) για την ενίσχυση των μέσων ενεργητικής προστασίας, σε ποιο βαθμό οι προσπάθειες αυτές καρποφόρησαν;

 

Οι ερωτώντες βουλευτές:

 

ΔΗΜΑΣ ΧΡΙΣΤΟΣ (ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ)

ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ (ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ)

ΚΕΛΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ (ΛΑΡΙΣΗΣ)

ΣΤΑΙΚΟΥΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ (ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ)

ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ (ΕΒΡΟΥ)

ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΝΤΟΡΑ (Α΄ ΑΘΗΝΩΝ)

ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ (Β΄ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ)

ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (ΦΛΩΡΙΝΗΣ)

ΣΚΡΕΚΑΣ ΚΩΣΤΑΣ (ΤΡΙΚΑΛΩΝ)

ΜΠΟΥΚΩΡΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ (ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ)

ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ (ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ)

ΤΣΙΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (ΚΑΡΔΙΤΣΗΣ)

ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΚΩΣΤΑΣ (ΣΕΡΡΩΝ)

ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΆΝΝΑ (Β΄ΑΘΗΝΩΝ)

ΔΑΒΑΚΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (ΛΑΚΩΝΙΑΣ)

ΜΠΑΣΙΑΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ (ΒΟΙΩΤΙΑΣ)

ΒΟΥΛΤΕΨΗ ΣΟΦΙΑ (Β΄ΑΘΗΝΩΝ)

ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ (ΛΕΣΒΟΥ)

ΚΟΨΑΧΕΙΛΗΣ ΤΙΜΟΛΕΩΝ (ΓΡΕΒΕΝΩΝ)

ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ (ΗΜΑΘΙΑΣ)

ΚΟΥΚΟΔΗΜΟΣ ΚΩΣΤΑΣ (ΠΙΕΡΙΑΣ)

ΣΤΥΛΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ (ΑΡΤΗΣ)

ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ (Β΄ΑΘΗΝΩΝ)

ΒΛΑΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (ΑΡΚΑΔΙΑΣ)

ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ (ΚΙΛΚΙΣ)

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΑΡΙΑ (ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ)

ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ ΚΩΣΤΑΣ (Α΄ΠΕΙΡΑΙΩΣ)

ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΝΙΚΗ (ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ)

ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (ΡΕΘΥΜΝΗΣ)

ΒΑΓΙΩΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ)

ΚΑΤΣΑΝΙΩΤΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ (ΑΧΑΙΑΣ)

ΚΟΝΤΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ (ΞΑΝΘΗΣ)

ΓΙΟΓΙΑΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ)

ΓΚΙΚΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ (ΚΕΡΚΥΡΑΣ)

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 18 Μάιος 2015 06:52
 
«Πλαίσιο Διαχείρισης ΕΣΠΑ 2014-2020», 27 Απριλίου 2015 PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 27 Απρίλιος 2015 00:00

 


 

Αθήνα,  27 Απριλίου 2015

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

ΘΕΜΑ: Σχετικά με το πλαίσιο Διαχείρισης  ΕΣΠΑ 2014-2020

 

Τον Δεκέμβρη του 2014 εγκρίθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση τα Επιχειρησιακά Προγράμματα της χρηματοδοτικής περιόδου 2014-2020 συνολικού προϋπολογισμού 19 δισ. ευρώ, με την προσδοκία να ενισχύσουν την πορεία ανάκαμψης και ανάπτυξης της χώρας, να αντιστρέψουν το κλίμα εντός και εκτός των συνόρων, αλλά και να διαμορφώσουν ένα νέο χάρτη παραγωγής και προόδου.  Στόχος της προσπάθειας της ελληνικής κυβέρνηση ήταν με το νέο ΕΣΠΑ να γίνει ένα νέο ξεκίνημα, με αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων και αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου, ενίσχυση του αναπτυξιακού δυναμικού και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας. Με την έγκαιρη έγκριση διασφαλίστηκε η προώθηση υψηλής ποιότητας προγραμμάτων που δίνουν έμφαση στην επίτευξη των στόχων της Πολιτικής Συνοχής και της Στρατηγικής Ευρώπη 2020 και κατ’ επέκταση στην ανάπτυξη και τη δημιουργία εκατοντάδων χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας.

Ταυτόχρονα ψηφίστηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο ο  εφαρμοστικός  νόμος για τη διαχείριση των πόρων του νέου ΕΣΠΑ (4314/2014), δίνοντας το μήνυμα ότι η χώρα μας είναι έτοιμη να υποδεχθεί και να αξιοποιήσει τους πόρους της νέας Προγραμματικής Περιόδου 2014 -2020. Πρόκειται για το εργαλείο για την επιτυχή εφαρμογή της αναπτυξιακής στρατηγικής για την περίοδο 2014-2020, με στόχευση στην αποτελεσματικότερη και ποιοτικά αποδοτικότερη λειτουργία του συστήματος  διαχείρισης και ελέγχου των προγραμμάτων , καθώς και στο πλαίσιο υλοποίησης και στην ικανότητα των τελικών δικαιούχων να υλοποιήσουν τα έργα.

 

Η εμπειρία που αποκτήθηκε από το σχεδιασμό και την υλοποίηση των προγραμμάτων των προηγουμένων περιόδων και η κριτική αξιολόγηση της εμπειρίας αυτής οδήγησε σε συγκεκριμένες προτάσεις προς  την κατεύθυνση της απλούστευσης και επιτάχυνσης των διαδικασιών, αλλά και της ενίσχυσης της διαφάνειας, διακριτοί ρόλοι μεταξύ Ειδικών Υπηρεσιών Διαχείρισης, ενώ εισάγεται για πρώτη φορά και ο Θεσμός των Επιτελικών Δομών ανά Υπουργείο.

Βασική επιλογή του νόμου αποτέλεσε η ανάθεση του σχεδιασμού, συντονισμού, διαχείρισης και ελέγχου υλοποίησης των επιχειρησιακών προγραμμάτων σε υπηρεσίες με επιλεγμένο, έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό. Η επιτυχής λειτουργία των νέων δομών, αλλά και η αποτελεσματική εφαρμογή των διαδικασιών συναρτάται άμεσα με την ποιότητα, την επάρκεια αλλά και την οργάνωση του ανθρώπινου δυναμικού που στελεχώνει τις δομές και επιτελεί τις λειτουργίες.

Για το λόγο αυτό, έχουν συμπεριληφθεί ρυθμίσεις όσον αφορά στη στελέχωση των ειδικών υπηρεσιών ΕΣΠΑ, με σκοπό τη διασφάλιση του υψηλού επιπέδου και της αναγκαίας εξειδίκευσης των στελεχών που εργάζονται σε αυτές. Κύρια στοιχεία των ρυθμίσεων αυτών αποτελούν η περιγραφή ενιαίου και αξιοκρατικού συστήματος επιλογής, τοποθέτησης, εξέλιξης, εκπαίδευσης, ανταμοιβής και διοίκησης του ανθρωπίνου δυναμικού  των δομών ΕΣΠΑ, η εξασφάλιση ανεξαρτησίας του προσωπικού στη βάση περιγεγραμμένων διαδικασιών και η απλοποίηση των διοικητικών πράξεων που απαιτούνται για στελέχωση όλων των δομών του ΕΣΠΑ, οι οποίες, ούσες εκτός των οργανωτικών δομών των Υπουργείων και των Περιφερειών, θα στελεχώνονται με ευθύνη της ΜΟΔ ΑΕ στην βάση μηχανισμού εγκεκριμένου από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με την παλαιά δομή των Υπουργείων ή τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας, Τουρισμού με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία.

Σήμερα, τέσσερις μήνες και πλέον από την ψήφιση του Νόμου, δεν έχουν εκδοθεί οι σχετικές διοικητικές πράξεις από το καθ’ ύλην αρμόδιο και τα συναρμόδια Υπουργεία που αφορούν στις νέες δομές των Ειδικών Υπηρεσιών Διαχείρισης και των Επιτελικών Δομών – πρόκειται για διαδικασίες που θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί εδώ κι έναν μήνα (Άρθρο 58, Ν4314/2014), ενώ δεν έχει γίνει και κανένα βήμα στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης του πλαισίου αξιολόγησης (Άρθρο 39, Ν4314/2014), την έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης και της στελέχωσης αυτών των Υπηρεσιών βάσει της αξιολόγησης των στελεχών. Αντ’ αυτού, χρονίζουν εκκρεμότητες συγχώνευσης /  κατάργησης  υπηρεσιών, παρατηρούνται καθυστερήσεις καθώς τίθενται θέματα νομιμότητας  υπογραφών των διοικήσεων συγχωνευόμενων υπηρεσιών, ενώ – σε μία δημόσια διοίκηση περιορισμού του αριθμού των Υπουργείων – αυξάνονται συνεχώς οι προτάσεις για σύσταση Επιτελικών Δομών, με αβέβαιες διαδικασίες επιλογής και πρόκρισης στελεχών στις θέσεις ευθύνης. Η ελπίδα για ανακατανομή του προσωπικού και αξιοποίηση μέσα από ένα αξιοκρατικό μοντέλο επιλογής ατονεί, ταυτόχρονα με την αδράνεια του Υπουργείου να εκπονήσει σχετικό σχέδιο.

 

Ερωτάται ο κος Υπουργός:

1. Θα προχωρήσει με την έγκριση των σχετικών διοικητικών πράξεων για τις νέες δομές των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων ή προτίθεται να αλλάξει το μοντέλο διαχείρισης;

2. Γιατί πολλαπλασιάζονται συνεχώς οι προτάσεις για νέες Επιτελικές Δομές ανά τομέα αρμοδιότητας των Υπουργείων αντί ανά Υπουργείο όπως προβλέπεται από το Νόμο 4314/2014; Μήπως αυτό υποκρύπτει επιθυμίες τοποθετήσεων σε θέσεις ευθύνης, αλλά και συμμετοχή στους πόρους Τεχνικής Βοήθειας από τα διάφορα κέντρα άσκησης εξουσίας;

3. Γιατί καθυστερεί η διαμόρφωση του πλαισίου αξιολόγησης του προσωπικού και η έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης, δεδομένου ότι αυτές οι διαδικασίες πρέπει να ολοκληρωθούν εντός του 2015 για την εύρυθμη αλλά και ανανεωμένη υλοποίηση του ΕΣΠΑ 2014-2020;

4. Πώς θα στελεχωθούν οι νέες – που δεν προέρχονται από μετονομασία υφιστάμενων υπηρεσιών – Επιτελικές Δομές;

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

1. Κωνσταντίνος Σκρέκας - Βουλευτής Τρικάλων

2. Δημήτριος Κυριαζίδης – Βουλευτής Δράμας

3. Νίκη Κεραμέως – Βουλευτής Επικρατείας

4. Μάνος Κόνσολας – Βουλευτής Δωδεκανήσου

5. Κώστας Καραμανλής – Βουλευτής Σερρών

6. Μαρία Αντωνίου – Βουλευτής Καστοριάς

7. Χρήστος Μπουκώρος – Βουλευτής Μαγνησίας

8. Σάββας Αναστασιάδης – Βουλευτής Β’ Θεσ/νίκης

9. Γιώργος Κουμουτσάκος – Βουλευτής Β’ Αθηνών

10. Μάξιμος Χαρακόπουλος – Βουλευτής Λάρισας

11. Κωνσταντίνος Τσιάρας – Βουλευτής Καρδίτσας

12. Αθανάσιος Δαβάκης – Βουλευτής Λακωνίας

13. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας – Βουλευτής Α’ Θεσ/νίκης

14. Σίμος Κεδίκογλου - Βουλευτής Ευβοίας

15. Θεόδωρος Καράογλου - Βουλευτής Β’ Θεσ/νίκης

16. Νίκος Παναγιωτόπουλος – Βουλευτής Καβάλας

17. Βασίλειος Γιόγιακας – Βουλευτής Θεσπρωτίας

18. Αναστάσιος Δημοσχάκης – Βουλευτής Έβρου

19. Ιωάννης Κεφαλογιάννης – Βουλευτής Ρεθύμνου

20. Ιωάννης Αντωνιάδης – Βουλευτής Φλώρινας

21. Χρήστος Κέλλας – Βουλευτής Λάρισας

22. Αλέξανδρος Κοντός – Βουλευτής Ξάνθης

23. Ευριπίδης Στυλιανίδης – Βουλευτής Ροδόπης

24. Στέφανος Γκίκας – Βουλευτής Κέρκυρας

25. Κώστας Βλάσης – Βουλευτής Αρκαδίας

26. Ευάγγελος Μπασιάκος – Βουλευτής Βοιωτίας

27. Γιώργος Βαγιωνάς – Βουλευτής Χαλκιδικής

28. Ιωάννης Ανδριανός – Βουλευτής Αργολίδος

29. Κωστής Χατζηδάκης – Βουλευτής Β’ Αθηνών

30. Δημήτριος Σταμάτης – Βουλευτής Επικρατείας

31. Τιμολέων Κοψαχείλης – Βουλευτής Γρεβενών

32. Γεώργιος Γεωργαντάς – Βουλευτής Κιλκίς

 

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 30 Απρίλιος 2015 07:09
 
«Ερώτηση σχετικά με τους επιτυχόντες των Αστυνομικών Σχολών κατά τα έτη 2013-2014 και 2014-2015», 27 Απριλίου 2015 PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 27 Απρίλιος 2015 00:00

 


 

Αθήνα, 27 Απριλίου 2015

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ:

1. Υπουργό Εθνικής Άμυνας

κ. Παναγιώτη ΚΑΜΜΕΝΟ

2. Υπουργό Εσωτερικών &

Διοικητικής Ανασυγκρότησης

κ. Νικόλαο ΒΟΥΤΣΗ

 

 

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί,

 

Τεράστια αναστάτωση, άγχος και ταλαιπωρία έχει δημιουργηθεί στους προς εισαγωγή άρρενες - επιτυχόντες στις Αστυνομικές Σχολές της χώρας ετών 2013-2014 και 2014-2015, καθώς, προφανώς ένεκα ελλείψεως συντονισμού των συναρμοδίων υπηρεσιών των Υπουργείων σας, αυτοί καλούνται προς κατάταξη στις τάξεις του Ελληνικού Στρατού, ενώ επίκειται από τον Σεπτέμβριο 2015 η εγγραφή τους στα εκπαιδευτικά ιδρύματα σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 34 παρ. 23 Ν. 4115/2013.

Ειδικότερα, αν και επιτυχόντες και αναμένοντες καρτερικά την εισαγωγή τους, οι κατά τόπους Στρατολογικές Υπηρεσίες αποστέλλουν σημειώματα κατάταξης, οι οποίες, ενώ τους γνωστοποιείται το γεγονός της επικείμενης εισαγωγής των σπουδαστών στις οικείες Σχολές, δεν προβαίνουν στην χορήγηση αναβολής κατάταξης έως του χρόνου της επικείμενης εγγραφής των, με αποτέλεσμα να γεννάται τεράστιο πρόβλημα τόσο στους επιτυχόντες όσο και στις οικογένειές τους. Ως καθίσταται σαφές, πρόκειται για μία ταλαιπωρία πρωτοφανή, άνευ αιτίας και ουσίας, εξ αιτίας αμιγώς γραφειοκρατικού προβλήματος και έλλειψης σχετικής πρόνοιας, η οποία και πρέπει να αρθεί τάχιστα.

Εν όψει των ανωτέρω, ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:

1. Πώς θα αντιμετωπίσετε θεσμικά το ανωτέρω ζήτημα για τους επιτυχόντες των ετών 2013-2014 & 2014-2015 και με ποιο χρονοδιάγραμμα;

2. Έως της οριστικής επίλυσης του προβλήματος και με δεδομένο ότι έχουν ήδη αποσταλεί σχετικά σημειώματα κατάταξης στους επιτυχόντες προς εισαγωγή, θα δοθεί άμεση εντολή στις υπηρεσίες στρατολογίας ανά την Επικράτεια για την προσωρινή στρατολογική τακτοποίηση των επιτυχόντων ούτως ώστε να τυγχάνουν νομίμως αναβολής ή αναστολής κατάταξης ;

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές:

1. Κυριαζίδης Δημήτριος – Δράμας

2. Δαβάκης Αθανάσιος – Λακωνίας

3. Δημοσχάκης Αναστάσιος – Έβρου

4. Κατσαφάδος Κωνσταντίνος – Α’ Πειραιώς

5. Κικίλιας Βασίλειος – Α’ Αθηνών

6. Γιαννάκης Στέργιος – Πρέβεζας

7. Αντωνιάδης Ιωάννης – Φλώρινας

8. Μπουκώρος Χρήστος – Μαγνησίας

9. Κοψαχείλης Τιμολέων – Γρεβενών

10. Δήμας Χρίστος – Κορινθίας

11. Κοντός Αλέξανδρος – Ξάνθης

12. Σκρέκας  Κώστας – Τρικάλων

13. Γκίκας Στέφανος – Κέρκυρας

14. Ανδριανός Ιωάννης – Αργολίδος

15. Κεφαλογιάννης Ιωάννης – Ρεθύμνης

16. Αραμπατζή Φωτεινή – Σερρών

17. Κατσανιώτης Ανδρέας – Αχαΐας

18. Κουκοδήμος Κωνσταντίνος – Πιερίας

19. Γεωργαντάς Γεώργιος – Κιλκίς

20. Μαρία Β. Αντωνίου – Καστοριάς

21. Στύλιος Γεώργιος - Άρτας

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 29 Απρίλιος 2015 09:03
 
«Ο ρόλος, η αποστολή και το κόστος της Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου Δημοσίου Χρέους», 08 Απριλίου 2015 PDF Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 08 Απρίλιος 2015 00:00

 


 

Θεσσαλονίκη, 08 Απριλίου 2015

Προς Υπουργό:

- Οικονομικών

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΘΕΜΑ: «Ο ρόλος, η αποστολή και το κόστος της Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου Δημοσίου Χρέους»

 

Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αδυνατώντας να εξασφαλίσει «άρτον» στον ελληνικό λαό, λόγω της παντελούς απουσίας στοχευμένου πολιτικού σχεδίου δράσης και αξιόπιστων κυβερνητικών πρωτοβουλιών οι οποίες θα εξασφαλίσουν τη σταθερότητα της ελληνικής οικονομίας, θα επανεκκινήσουν την επιχειρηματικότητα και θα ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των πολιτών, προσφέρει «θεάματα» επενδύοντας στο παιχνίδι του πολιτικού αποπροσανατολισμού και «ανεβάζοντας» στη Βουλή κακόγουστες και διχαστικές παραστάσεις πολιτικών διώξεων.

Στο πλαίσιο αυτό η Πρόεδρος του Κοινοβουλίου, κα. Ζωή Κωνσταντοπούλου, προχώρησε σε θεσμικό ατόπημα «αποφασίζοντας και διατάσσοντας» τη σύσταση ενός μη κοινοβουλευτικού «εκπαιδευτικού συνεδρίου», με την ονομασία Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου Δημοσίου Χρέους.

Το παράδοξο είναι ότι ενώ το «εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό» καλείται να διερευνήσει την «αλήθεια σχετικά με το πώς δημιουργήθηκε και διογκώθηκε το Δημόσιο χρέος» της πατρίδας μας, εντούτοις στην επιτροπή συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, ένας δικηγόρος με ειδικότητα τα ανθρώπινα δικαιώματα, ένας πρώην ειδικός εισηγητής του ΟΗΕ για το δικαίωμα στην τροφή, μια καθηγήτρια Οικονομικών με ειδίκευση την αναδιανομή του εισοδήματος και την ανάπτυξη με βάση το εργατικό δυναμικό, ένα πρώην στέλεχος της Επιτροπής για τη Διαγραφή του Χρέους του Τρίτου Κόσμου, ένα στέλεχος της Βραζιλιάνικης Αριστεράς (PSOL), ένας πρώην υπουργός Οικονομικών του Εκουαδόρ, καθώς και ένας οικονομολόγος στέλεχος της Πλατφόρμας των Πολιτών για τον Λογιστικό Έλεγχο του Χρέους της Ισπανίας.

Η παρουσία και η διαμονή τους, μάλιστα, στην Αθήνα το πρώτο τριήμερο λειτουργίας της Επιτροπής, στοίχισε σύμφωνα με όσα αναρτήθηκαν στη Διαφάνεια στους Έλληνες φορολογούμενους το ποσό τω 15.750 ευρώ (6.750 ευρώ για την πληρωμή εξόδων διαμονής της ομάδας εργασίας και 9.000 ευρώ για την εστίασή τους).

Αξιοπρόσεκτο δε είναι και το γεγονός ότι σε μια πρωτοφανή παραβίαση κάθε έννοιας κοινοβουλευτικού ήθους, το Προεδρείο της Βουλής δεν προσκάλεσε ως όφειλε τα κόμματα της μείζονος και ελάσσονος αντιπολίτευσης στην έναρξη των εργασιών της Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε στη Βουλή, δεδομένου ότι προσκλήθηκε και παρευρέθηκε σε αυτήν και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός Οικονομικών:

-Ποιο είναι το αντικείμενο της Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου Δημοσίου Χρέους;

-Με ποια κριτήρια στελεχώθηκε με μη Κοινοβουλευτικά στελέχη η Επιτροπή η οποία θα κληθεί να διερευνήσει το πώς δημιουργήθηκε και διογκώθηκε το δημόσιο χρέος της χώρας μας;

-Γιατί δεν προσκλήθηκαν τα κόμματα της μείζονος και ελάσσονος αντιπολίτευσης στην επίσημη έναρξη των εργασιών της;

-Πόσο θα κοστίσει συνολικά στον ελληνικό λαό το «εκπαιδευτικό συνέδριο» που θεσμοθέτησε η κα. Κωνσταντοπούλου;

 

ΟI ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

1. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ

2. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ

3. ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

4. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΝΤΟΣ

5. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ

6. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

7. ΤΙΜΟΛΕΩΝ ΚΟΨΑΧΕΙΛΗΣ

8. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ

9. ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ

10. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΚΟΔΗΜΟΣ

11. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ

12. ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 30 Απρίλιος 2015 07:09
 
«Διάψευση προεκλογικών δεσμεύσεων της Κυβέρνησης για τη ρύθμιση των οφειλών στον ΟΑΕE», 30 Μαρτίου 2015 PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 30 Μάρτιος 2015 00:00

 

Θεσσαλονίκη, 30 Μαρτίου 2015

Προς Υπουργό: - Οικονομικών

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΘΕΜΑ: «Διάψευση προεκλογικών δεσμεύσεων της Κυβέρνησης για τη ρύθμιση των οφειλών στον ΟΑΕΕ»

 

Και πριν ο προεκλογικός αλέκτωρ λαλήσει τρις, η Κυβέρνηση συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό την καθημερινή ακύρωση όλων των δεσμεύσεων που είχε αναλάβει ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, ακόμη και εκείνων που κατατέθηκαν ως τροπολογίες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η στάση της νέας Κυβέρνησης όσον αφορά στη ρύθμιση για την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών των ασφαλισμένων στον ΟΑΕΕ (Οργανισμός Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών) και των αυτοαπασχολούμενων, η οποία συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών για τη ρύθμιση των 100 δόσεων.

Ενώ τον Νοέμβριο του περασμένου έτους, δυο μήνες δηλαδή πριν τη διεξαγωγή των εθνικών εκλογών, 49 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (8 εκ των οποίων σήμερα αποτελούν μέλη της Κυβέρνησης) κατέθεσαν τροπολογία-προσθήκη με συγκεκριμένες προτάσεις εκ μέρους της τότε Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για την προστασία των οφειλετών στον ΟΑΕΕ, η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών δεν συμπεριλαμβάνει στο Νομοσχέδιο για τη ρύθμιση των 100 δόσεων καμία από τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει ο ΣΥΡΙΖΑ για τη ρύθμιση των οφειλών προς τον ΟΑΕΕ.

Πιο συγκεκριμένα, η τροπολογία που κατέθεσαν οι 49 συνάδελφοι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήριζε «επιτακτική» την προσωρινή θέσπιση ειδικών ρυθμίσεων για τη στήριξη των Ελεύθερων Επαγγελματιών και των Αυτοαπασχολούμενων, η πλειοψηφία των οποίων αδυνατούσε να πληρώσει τις εισφορές της.

Στο πλαίσιο αυτό προτείνονταν, μεταξύ άλλων, Α) η ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κλάσης από τους ελεύθερους επαγγελματίες, Β) η διαγραφή ή ο συμψηφισμός προσαυξήσεων στην περίπτωση που όσοι υπαχθούν στη ρύθμιση πλήρωναν ένα μέρος τους, Γ) η αναστολή των διαδικασιών αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών ή ακινήτων των αυτοαπασχολούμενων οφειλετών, καθώς και Δ) η αύξηση του ορίου του οφειλόμενου ποσού εισφορών που οφείλονται χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα στην έναρξη συνταξιοδότησης.

Παρόλα αυτά στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή δεν υπάρχει πρόβλεψη για υποχρεωτικό συμψηφισμό οφειλών δημοσίου και ιδιωτών, όπως αντίστοιχα δεν γίνεται πρόβλεψη για απόδοση επιστροφών προς τους ιδιώτες από το Δημόσιο. Επίσης δεν λαμβάνεται μέριμνα για όσους συνεπείς φορολογούμενους είχαν κάνει εκπρόθεσμες καταβολές οφειλών αλλά και προστίμων, προσαυξήσεων και για τους οποίους παραμένει μέρος της οφειλής, όπως επίσης το ύψος της ελάχιστης τρέχουσας εισφοράς παραμένει υψηλό, ενώ δεν ρυθμίζονται θέματα που αφορούν οφειλέτες οι οποίοι βρίσκονται σε αδυναμία συνταξιοδότησης εξαιτίας των οφειλών.

 

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

-Γιατί οι ασφαλισμένοι των Ταμείων Κύριας Ασφάλισης Αυτοαπασχολούμενων δεν έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ελεύθερα ασφαλιστική κατηγορία όπως προεκλογικά είχε δεσμευτεί ο ΣΥΡΙΖΑ;

-Υπάρχει πρόθεση της Κυβέρνησης να συνδέσει την ελεύθερη επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας σύμφωνα με την εισφοροδοτική ικανότητα, βάσει του εισοδήματος;

-Θα σεβαστεί η Κυβέρνηση το ότι στην Ε.Ε. προβλέπεται να μην καταβάλλεται πάνω από το 20% συνολικά του εισοδήματος σε ασφαλιστικές εισφορές;

-Γιατί δεν αναστέλλεται η διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών ή ακινήτων των οφειλετών σε Ταμεία Κύριας Ασφάλισης Αυτοαπασχολούμενων;

-Θα δρομολογηθεί το «πάγωμα» και η «κεφαλαιοποίηση» των παλαιών ληξιπρόθεσμων οφειλών στον ΟΑΕΕ, με μετατροπή σε ασφαλιστικό χρόνο, με προϋπόθεση την επανέναρξη καταβολής των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών με ελεύθερη επιλογή κλάσης;

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές:

1. Θεόδωρος Καράογλου

2. Κωνσταντίνος Τσιάρας

3. Μάξιμος Χαρακόπουλος

4. Γεώργιος Κασαπίδης

5. Αλέξανδρος Κοντός

6. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας

7. Γεώργιος Γεωργαντάς

8. Τιμολέων Κοψαχείλης

9. Μαρία Αντωνίου

10. Δημήτριος Κυριαζίδης

11. Κωνσταντίνος Κουκοδήμος

12. Ιωάννης Αντωνιάδης

13. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 29 Απρίλιος 2015 09:00
 
« ΈναρξηΠροηγούμενο12345678910ΕπόμενοΤέλος »

Σελίδα 3 από 19
November 2017
M T W T F S S
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3